Ν.Γ. Λυκομήτρος | Δύο ποιήματα

@ Mimmo Jodice

Αντικατοπτρισμοί

Οι μικροαστοί συνωστίζονται
στα σύγχρονα στρατόπεδα συγκεντρώσεως.
Σηκώνουν τα βάρη της ματαιοδοξίας
και τρέχουν στους διαδρόμους της ρηχότητας,
ατενίζοντας τα κατασκευασμένα είδωλα
‒αποφοίτους των διασημότερων ριάλιτι Ακαδημιών‒
σε οθόνες υψηλής ευκρίνειας.
Καταναλώνουν εικόνες
και προϊόντα με χαμηλά λιπαρά,
προσδοκώντας να κερδίσουν μια θέση
στο βασίλειο της κενότητας
για να ξεγελάσουν τη θλίψη τους,
ώσπου αντικρίζουν στον καθρέφτη
το ανέκφραστο πρόσωπό τους
και διαλύονται στα εξ ων συνετέθησαν.

 


Ο ανθός της κερασιάς

Τρεκλίζεις μονάχος στην κυβερνοαρένα.
Ακούς τις φωνές των θηρίων από τα ακουστικά σου.
Πληκτρολογούν λυσσαλέα και σε παρακινούν να προχωρήσεις.
Άλλοι πάλι προσπαθούν να τηρήσουν τα προσχήματα
κι επιχειρούν να σε αποτρέψουν.
Μοιάζεις με σαμουράι που ακολουθεί τον «Κώδικα Μπουσίντο».
Θάνατος δι’ απαγχονισμού
σε απευθείας σύνδεση μέσω διαδικτύου.
Αυτοκτονία σε live streaming.
Η σύνδεση διακόπτεται απότομα.
Ας δούμε το επόμενο βιντεάκι.

 


Ο Ν.Γ. Λυκομήτρος γεννήθηκε το 1977 στην Αθήνα. Σπούδασε Αγγλική Γλώσσα και Φιλολογία και έκανε μεταπτυχιακό στη Μετάφραση-Μεταφρασεολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Το 2010 εξέδωσε την ποιητική συλλογή «Ιχνηλάτες του τέλους» (Εκδόσεις Γαβριηλίδης), η οποία την επόμενη χρονιά κυκλοφόρησε σε δίγλωσση έκδοση (ισπανικά-ελληνικά) υπό τον τίτλο “Rastreadores del Fin” (Ediciones Idea), σε μετάφραση και επιμέλεια του ποιητή Mario Domínguez Parra. Τον Μάιο του 2011 δημοσίευσε τον κύκλο ποιημάτων με τίτλο «Θροΐσματα Θανάτου» στο πλαίσιο της μηνιαίας ψηφιακής έκδοσης «Λογοτεχνικά Σημειώματα» (Τεύχος 9), που επιμελείτο ο ποιητής Θοδωρής Βοριάς. Το 2012 εξέδωσε το θεατρικό έργο “Dead End: Μητροπολιτικό ψυχόδραμα σε τρεις πράξεις” (Εκδόσεις Βακχικόν). Διατηρούσε τη στήλη «Ποιήματα και Χίμαιρες» στο fanzine Chimeres (Τεύχη 22-28, 2012-2014), ενώ είναι ο διαχειριστής του ιστολογίου «Ο ήχος της απώλειας». Τον Απρίλιο του 2024 εξέδωσε τη δεύτερη ποιητική του συλλογή με τίτλο «Ο ήχος της απώλειας» (Εκδόσεις Βακχικόν).