Ερωτικά Βοηθήματα / Μέρος Πρώτο
Ὁ Ἔρωτας εἶναι μιὰ Ἀνατρεπτικὴ Ἀκαδημία Τετραετοῦς Φοιτήσεως. Γιὰ τὸ Διδακτορικό, ἀπαιτοῦνται ἐπαρκεῖς γνώσεις, φαλσταφικὸ χιοῦμορ, καταστασιακὲς περγαμηνές, ἀφομοιωμένη ἱστορία τοῦ κινηματογράφου, δεκάδες ἀκροάσεις τῶν Ἁπάντων τοῦ Χατζιδάκι, τοῦ Waits, καὶ τοῦ Satie, καθὼς καὶ dress code σύμφωνο μὲ το oeuvre τοῦ Guy Debord (ἢ/και τοῦ Roberto Bolaño). Εἰδάλλως, ὁδηγεῖται ὁ/ἡ Φοιτητὴς/Φοιτήτρια στὸ Νοικοκυριὸ ἢ στὸν Προσκοπισμό (ἢ σὲ ἡμιολέθριους συνδυασμοὺς τῶν δύο).
[Μπαμπασάκης, Συλλαλητήρια στὸ Δωμάτιό μου (ἐκδ. Gutenberg)]
Έχει ειπωθεί, βεβαίως, ότι ο Έρως είναι Ακαριαίος και Αιώνιος. Γνωρίζουμε, ωστόσο, ότι ο Έρως είναι Κήπος, και ότι, σύμφωνα με τον αείμνηστο Θείο Νώντα Γονατά, αλλά και με τον οποιονδήποτε αρχάριο κηπουρό, ο κήπος θέλει πότισμα. Επίσης, με δεδομένο ότι ο Έρως είναι πλους πλησίστιος, και έχοντας στο νου τα σοφά τελευταία λόγια του Μαγιακόφσκι (῾῾Η βάρκα του έρωτα τσακίστηκε στις ξέρες της καθημερινής ζωής᾽᾽) καλό, και αναγκαίο, είναι να είσαι Μεγάλος Τιμονιέρης όταν ερωτεύσαι. Και, βέβαια, να είσαι ισχυρός γνώστης της γεωγραφίας & ψυχογεωγραφίας της καθημερινής ζωής, να ξέρεις από Henri Lefebvre, να έχεις κάνει τη θητεία σου στον Raoul Vaneigem, να εμμένεις στην έμμονη εμμονή σου με τον Guy Debord.
Διδάκτορες του Τίποτα και Παίκτες/Ρέκτες της Ερωτικής Κηπουρικής κατάστρωσαν μια λίστα με Βοηθήματα & Οδηγίες Χρήσεως του Έρωτος, την οποία φροντίσαμε να οικειοποιηθούμε και να σας την προσφέρουμε προς γνώση και συμμόρφωση.
Συνενοχή / Συνωμοσία / Σύμπραξη: Ο Έρως είναι το αντίθετο από τα λόγια του αέρα, είναι Εμπράγματο Δίκαιο, είναι παλλόμενη μεμβράνη και συντάραξη επί το έργον. Η ραθυμία χωράει στον έρωτα μόνον όταν είναι κοινή, μοιρασμένη ανάμεσα στους ερωτευμένους, και έρχεται ύστερα από της κλινοπάλης τα εξαντλητικά σμιξίματα. Ο ράθυμος στον έρωτα τιμωρείται με περιφρόνηση (τουλάχιστον). Κοινά σχέδια, αλλεπάλληλες επινοήσεις νέων καθηκόντων, άνοιγμα στο αίνιγμα, μικρές καθημερινές περιπέτειες, απανωτές αποσκιρτήσεις από το τετριμμένο, κοινά σχέδια, κοινά όνειρα, κοινά εγχειρήματα. Σε αντίθεση με τη μικροαστική κοινοτοπία, όσο πιο πολύ χρόνο περνούν μαζί οι ερωτευμένοι, όσο πιο πολλά κάνουν από κοινού, όσο πιο πολύ ποντάρουν στη διάρκεια, τόσο πιο καυτά είναι τα εικοσιτετράωρά τους.
Αλήθεια: Η αλήθεια είναι σέξυ. Η αλήθεια είναι η κηροζίνη του έρωτα. Η αλήθεια είναι προπέλα, νέκταρ, φραουλοχώραφο, πεταλουδότοπος. Χωρίς αλήθειες (θυμίζουμε ότι η αλήθεια λέγεται & φλέγεται πληθυντικός: αλήθειες) ο έρωτας δεν είναι παρά η γριά που έπεσε από το τσεκούρι του Ρασκόλνικοβ. Χωρίς αλήθειες, ο έρωτας είναι ένας ελεεινός στραβοκάνης τοκογλύφος. Χωρίς αλήθειες, ο έρωτας είναι καταδικασμένος σε θλιβερό μαρασμό. Προσοχή: άλλο αλήθεια/αλήθειες κι άλλο κτηνωδία/κυνισμός. Ειπώθηκε: Je ne dis que la vérité, mais rarement tout entière.
Νηφάλιος Μέθη: Ο Έρως είναι το απόλυτο πεδίο της διαλεκτικής Παραφορά/Λογική, Έκσταση/Νουνέχεια, Πάθος/Μέθοδος, είναι η interzone της νηφαλίου μέθης και της μεθυσμένης νηφαλιότητας. Ούτε μόνο τάβλι ούτε μόνο σκάκι, ο έρωτας (ακριβώς: πότε Έρως, πότε έρωτας!), δεν στέργει στερεότυπα, δεν εφησυχάζει σε ασφαλή ενδιαιτήματα, αλλά και δεν παίζει με την ανισορροπία και τους ανόητους ψευτοκινδύνους. Ο Έρως είναι ο Κίνδυνος αυτοπροσώπως. Πρέπει να ξέρεις τι να κάνεις και πώς ή πόσο να αυτοσχεδιάσεις όταν αρχίσει τη θύρα σου να κουρταλεί. Συνταγές δεν υπάρχουν, όπως άλλωστε δεν υπάρχουν και στον πόλεμο ή στην επανάσταση. Υπάρχει όμως συσσωρευμένη γνώση, υπάρχει κατάρτιση, υπάρχει συγκρότηση. Διότι ο Έρως είναι Ποίηση & Στρατηγική.
Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης
Αδούλωτη Κυψέλη, 15.06.2020
Ο Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης (Απρίλιος 1960) είναι συγγραφέας και σιτυασιονιστής.